Dikkat Eksikliği Nedenleri ( Nasıl Yendim ?) - Kişisel Blog

24 Ekim 2017 Salı

Dikkat Eksikliği Nedenleri ( Nasıl Yendim ?)


   Bunu aslında küçüklüğümden beridir biliyor fakat bir türlü ne olduğunu çözemiyordum. Beynim bu problemi algılayamıyor ve anlamlandıramıyordu. Bunu en iyi şöyle açıklayabilirim size : "Beynim çalışıyor fakat ben onunla birlikte değilim" Biraz felsefe sözü gibi oldu ama öyle. Evet sizin de anlayacağınız gibi dikkatinizin dağılması ve konuya odaklanamama durumu. Kendimi tanıdıktan sonra fark ettim ki aslında benim gibi olan fakat hala kendisinde dikkat eksikliği olduğunu bilmeyen onlarca insan varmış. Öncelikle bu bir hastalık değil, bulaşıcı kesinlikle değil. Aslında tamamen psikolojik. 

  Her şey ana sınıfımda başladı. Hoca arkadaşlarıma şarkı ezberletmeye çalışırken ben oyun oynuyormuşum. Sonra öğretmen kızıp hadi bakalım şarkıyı söyle dediğinde ise hatasız bir şekilde söylediğimde bütün herkes şok olmuş.  Beynimin nasıl mucizevi bir şekilde çalıştığına şahit oldunuz. Ben bu olayı tabi hatırlamıyorum. Öğretmenim olayı anneme bu şekilde aktarmış. Bana bu olayı uykumda iken insanların seslerini duyabilme ve hatırlayabilme özelliğimi söylediğimde anlatmıştı. Gene bir gün uyuyorum ve insanlar konuşuyorlar. Konuştukları konuya da daha sonra dahil olduğumda ise "nasıl ya ? ama sen uyuyordun ? nasıl hatırlayabilirsin ki ?" diye sorular sormaya başlandı. Burada şunu fark ettim. Beynim odak dışı çalışıyor. Bu da aslında benim çok yaratıcı bir zekaya sahip olduğumun bir kanıtı. Aşırı hayal kurarım ve zihnimde kurgular oluştururum. Bu kurgular kimi zaman çok kötü olaylar bile olabiliyor. Bazen diyorum da acaba paralel evrendeki zihnim ile bu zihnim çatışıyor mu diye ? Ya da olayların sonrasını tahmin ederek aslında beynimi mi alıştırmaya çalışıyorum ben ? Şimdilik ikinci ihtimal daha çok baskın geliyor. 

 Küçüklük travması 
 Dikkat eksikliği olanların küçüklüğünde ya kötü bir travma ya da tam olarak kendi benliğine ulaşamamış ve kendisini tanımalarına olanak verilmemiş kişilerde olduğunu düşünüyorum. Küçükken yaşadığım bir olay beynimin savunma mekanizmasını değiştirdi ve bu durum dikkatimin odak noktasının sapmasına neden oldu. Bir çok şey yaşadım ve küçük olduğum için hatırlamıyorum olayın ne olduğunu. Belki çok iyi bir psikologa gitseydim bilinç altımdaki sebep bulunabilecekti. Örneğin küçücük bir bebek ayağını keşfediyor. Bu ona çok ilginç geliyor ve ayağına dokunmaya, onunla oynamaya belki de yemeye başlıyor. Fakat ailesi hemen gelip cık cık cık hayır oynama ayağınla diyerek çorabını giydiriyor ve onun kendisini tanımasına olanak vermiyor. Bu gibi basit örnekler ile bile onun kişisel gelişimini etkileyebilirsiniz. 

 Ergenliğimde gene biraz iyi gidiyordum fakat bir süre sonra fark ettim ki insanlar ile iletişim kurarken zorluk çekiyorum. Bu durum en çok onun lafını kesmeye çalışırken oluyordu. Beynim onun kelimelerini kelimesi kelimesine anlıyordu. Fakat bedenim konuş diyerek işten sapıyordu. Böylece anladım ki insanlar istemeden sözlerinizi kesebiliyorsa veya tamamen anlattığınız konuyu unuttuysa dikkat problemi var demektir. Aynı durum derslerimde de oldu. Derste ilgi ve odağımı kaybediyor, hiçbir şey anlamıyordum. Bende bunun çözümünü yazmakla buldum. Böylece yazdıklarımı tekrarlayarak odak noktamı güçlendiriyorum. 

 Nasıl yendim ?  
Herkesin merak ettiği konu. Tedavisi nedir bunun hocam ? Bu bir hastalık olmadığından ilaç veya benzeri ile geçmez. Tamamen gene beynimiz ile iyileştirebiliriz ancak. 
  İnsanlar çoğu kez dikkat eksikliğin var dedikten sonra bende bu durum saplantı haline geldi ve bunun üzerinde durarak araştırmalar yaptım. Öncelikle bunun sebebini öğrenmeliydim. Neden beynim benim ile oyun oynuyordu ? Ne istiyordu benden ? Kesinlikle geri zekalı veya kaynaştırma olmadığımı biliyordum. Peki sorun neredeydi o zaman ? Öncelikle kendim ile yüzleştim, öz güvenimi geliştirdim, kendi sorunlarımı fark ettim ki en önemlisi bu. Bu kadar nerede hata yaptığımı ve neden yaptığımı öğrendim. Böylece beynimin dikkat noktasını buldum. Artık daha focus yani odaksal çalışabiliyorum. Analitik zekam da gelişti ve gözlem yeteneği kazandım. Zaten kendinizi de en iyi siz tanırsınız. Yeter ki kendinizi keşfedin...

 -Elif Sağlık  

23 yorum:

  1. Darısı Bilgiç'in başına.

    YanıtlaSil
  2. dikkat eksikliği yaşayanlar için örnek teşkil edebilecek çok iyi bir anlatım olmuş..bence faydalı olmuş..eline sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık çok güzel yazmışsın cidden...

    YanıtlaSil
  4. çok doğru. insanın doktoru kendisidir gerçekten. bir zamanlar ciddi psikolojik travma geçiren biri olarak söylemeliyim ki; hala kırınntılarını yaşıyor, yer yer üzülüyorum. fakat türkiye nin en iyi psikiatristine de gittim, bunu kendimin aşabileceğini söyledi. öyle de oldu. aşabilmenize çok sevindim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle biz yeterki kendimize ulaşalım

      Sil
  5. güzel bir yazı olmuş canım emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  6. bir psikolog olarak okurken bir an paranoid bazı bozukluklar da var mı acaba diye de düşünmedim değil :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen dedikten sonra araştırdım da pek zannetmiyorum. Özellikleri zaten insanların en doğal duyguları bana göre

      Sil
  7. çok çok çok teşekkürler. yalnız olmadığımı hissettirdi. hele şu cümle "beynim çalışıyor fakat ben onunla değilim"
    işte tam olarak da bu
    sık sık yaşıyorum. düzeltmeye çalışıyorum. umarım iyileşir gitgide..
    emeğine sağlık, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek dilerim ki daha çok kişiye ulaşır

      Sil
  8. Çok güzel anlatmışsınız gerçekten. İnsan bazen gerçekten farkına varamıyor bazı şeylerin.Sonrasında geç kalınmış oluyor çoğu zaman ama siz bunu başarmışsınız tebrikler :)

    YanıtlaSil
  9. Yazılarınızıda zaten severwk okuyorum, izlemeye alamıyordum hata veriyordu. Şimdi çözdüm sorunu :) banada beklerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki :) Doğru diyorsunuz teşekkür ederim

      Sil
  10. Dikkat eksikliği insan hayatının kalite ve gidişatını etkileyen bir durum.Ne yazık ki çağımız çocuklarında çok fazla ve gereken zamanda yardım alınamıyor.Sizin kendi kendinizi keşfedip çözüm bulmanız çok güzel olmuş.Herkez sizin kadar şanslı olamayabiliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bu tür şeyler daha çok anlatılsa da durumun kavramını anlayıp düzelebilseler çocuklar

      Sil
  11. Bende de böyle durumlar oluyordu. Ama bende kendiliğinden düzeldi yada farkına varmadığım bir şey yüzünden düzelmiş olabilir. :)

    YanıtlaSil
  12. Faydalı bir yazı olmuş kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil