Oyun Bağımlısı Kardeşimle Röportaj - Kişisel Blog

29 Kasım 2017 Çarşamba

Oyun Bağımlısı Kardeşimle Röportaj


   Çağımızın yeni hastalığı olan oyun bağımlılığı maalesef çok risk teşkil ediyor. Kardeşimin bilgisayarla tanışması maalesef benim yüzümden oldu, Sürekli bilgisayar ile uğraştığım için meraklı bakışlarına kıyamayıp onu masa başına oturtup nasıl oyun oynandığını ve bilgisayarın nasıl kullanılması gerektiğini öğrettim. Ve o zamanlar sadece 3 yaşındaydı kardeşim... Şimdi ise orta okula gidiyor ve tam bir bağımlı oldu. Kendimi suçlamıyorum çünkü ben öğretmeseydim bile kendi bir şekilde gene öğrenecekti, Zamane çocukları teknolojik aletler konusunda çok iyiler hemen kavrıyorlar her şeyi. Biz onlar için endişeleniyoruz evet, peki onlar ne düşünüyor bu konu hakkında bilmiyoruz. Empati yeteneğim de olduğundan röportaj yapmak istedim onunla ;

 Merhaba Ersin Bey kaç yaşındasınız ? 
10 yaşındayım.

 Teknoloji hakkında düşünceleriniz neler ? 
Teknoloji insan hayatı için kolaylık sağlamasının yanı sıra psikolojik zarar da sağlıyor, bunun farkında olmamıza rağmen ipin ucunu bulamıyoruz.

Bunun bilincinde olmanız güzel, siz teknolojiden ne ölçüde yararlanıyorsunuz peki ? 
 İnternet üzerinden aradığım şeylere kolaylıkla ulaşabiliyorum.

İnternet üzerinde bir çok zararlı şeyler oluyor, bunun hakkında düşünceleriniz neler ? 
 İnsanlara fiziksel ve psikolojik olarak zarar verebilirler.

 Oyun oynamayı neden seviyorsunuz ? 
Bana bir şey katmadığını düşünsem de boş zamanlarımı bu şekilde dolduruyorum.

Boş zamanlarınızı neden kitap okuyarak geçirmiyorsunuz peki ? 
 Geçmişten günümüze doğru bakarsak eğer, Dijital dünyanın bir kitaptan daha fazlası olduğunu düşünüyorum. Örneğin kitaptan bir cümle okuyorsunuz ondan anladığınız ve beyninize aktardığınız bilgi ile bilgisayardan baktığınız bir kare veya animasyon beynimizde milyonlarca işlem görebiliyor. 

Bilgisayardan öğrenmek beynimizin bir tembelliği midir o zaman ? 
 Öznel bir kavramdır. İşin özünü bilenler buna kesinlikle tembellik demezler, zaten teknolojinin asıl amacı insan hayatını kolaylaştırmak değil midir? Gerekirse onu çok verimli bir şekilde kullanabilirim. 

Oyun oynarken saat sınırını aşıyorsunuz, gözlerinizin bozulacağını bile bile neden oynamaya devam ediyorsunuz ? 
 İnsanları zombiye çevirebilir, onu uyuşturup hafızasını da etkileyebilir. Ben kontol edebilirim fakat amacım oyun oynamak olduğu için bir sakınca görmüyorum. 

 Kendinizden yaşça büyük insanlar ile online oyunlar oynarsanız, bu size rahatsızlık vermez mi ?
 Terbiyesiz insanlar da oluyor normal insanlar da, Eğer gerçekten küfür veya yanlış bir durum olursa oyundan çıkarım. Gene öznel bir durumdur, istemeyen çıkmaz. 

Oyunlarda kişisel bilgileriniz sorulursa adınız, adresiniz gibi ne yaparsınız bu durumda ? 
 Kesinlikle vermem, verenlerde aptaldır. 

Oyunu kaybederseniz sinirlenir misiniz ? Kendinize en kötü ne yapabilirsiniz ?
 Evet sinirlenirim, o an sinirimi atmak için en kötü kıyafetimi ısırırım veya yastığa kafa atarım, olmazsa da 1 tane küfür edebilirim. Bence bunlar çok normal insanlar sinirlenince sinirlerini atmalıdırlar bir şekilde. 

 Bu şekilde röportajımızı sonlandırıyoruz. Onun elinden tabletini alıp yasaklamıyoruz, cezalandırırsak daha kötü sonuçlar doğurabildiğinden. Mümkün olduğunca sosyal aktivitelere gitmesini sağlıyoruz. Arkadaşları olmasına rağmen, kendi karakteri ile özdeşleştiremediğinden onlar ile oynamak istemiyor. Farklı düşüncelere sahip, haklı olarak bunları paylaşacak arkadaş istiyor. Umarım kendi ile özdeşleşecek birilerini bulur. Onların gözünden dünya çok farklı ve en önemlisi de bunların bilincinde olmaları... 


28 yorum:

  1. Ne güzel bir röportaj olmuş, benim kardeşimde aynı canım , aynısı bizim başımızda da var çok iyi anlıyorum seni, sorularının cevapları hemen hemen aynı malesef;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok kişi aynı sorundan muzdarip. Umarım bunun önüne geçilebilir en azından aşırısı çok zararlı

      Sil
  2. çok bilinçli aslında ama hepimizin de yaptığı gibi bazı şeyleri zararlı da olsa seviyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle evet, bende bir dönem çok oyun oynardım şimdiyse daha farklı işler ile meşgulüm

      Sil
  3. Bir kaç sene öncesine kadar bizimkilerin günde iki saat bilgisayar süresi vardı ve bu konuda çok otoriterdim. Şimdi delikanlı olduklarından süre işi bitti. Ben de zıttırı pıttırı gezi, arkadaş çağırması (onlarınki tabi :), sinema,tatil ayarlamaya çalışıyorum ki normal hayata da dönsünler. Birlikteyken de asla telefonlarımızı çıkartmıyoruz. Sohbet zorunlu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel keşke bizimki de öyle olsa, sabah akşam gece bilmez hatta yemek yerken bile oyun oynuyor, elinden aldığımız zamanlar ise saldırgan tavırlar gösterebiliyor bazen

      Sil
  4. küçük bir çocuğa göre oldukça güzel ve etkili cevaplar :)

    YanıtlaSil
  5. Kardeşinle röportaj ilginç bir fikir:) Zaman doldurmak için bilgisayar oyunlarına kendini kaptırması ona her yönden zarar verecektir. Zamanı spor yaparak, müzikle ya da her hangi bir sanat dalı ıle uğraşarak doldursa daha akıllıca bir iş yapmış olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende araştırıyorum spora yazdırmak istiyorum özellikle

      Sil
  6. Hahahahahaha eline sağlık başarılı röportaj... Tebrik ederim. Ersin bey, "10 yaşındayım" diyor ya.. Çok güldüm.. Umarım kurtulur bölüm sonu canavarlarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüdükçe algısının da artacağından kurtulur diye düşünüyorum :))

      Sil
  7. Sen,kardeşinin 10 yaşında olduğuna emin misin?Ne kadar aklı başında ve farkında bir çocuk.Valla onun zekası yazının önüne geçti benim için.Miniğe selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyledir kendisi :D Kendisi ile öyle konular konuşuyoruz ki bazen adeta 40 yaşındaki birinin cevaplarını verebiliyor, bu da çok güzel tabi :D

      Sil
  8. yeni jenerasyon böyle işte benimde 3 yaşında kızım var ablası olduğu için tableti ne kadar uzak tutmak istesekte belli zaman dilimleri içinde kontrollü olarak veriyoruz 3 yaşında ama ingilizce tüm renkleri ve türkçe olarak 1'den 10 a kadar ingilizce saymayı tabletteki çocuk şarkıları sayesinde öğrendi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kardeşimde oyunlar sayesinde İngilizceyi benden daha iyi biliyor diyebilirim :)

      Sil
  9. sanmıyorsam okullarda bilgisayar eğitimleri var,ordan da öğrenebilirdi..ama senin gibi bilişimci bir ablası olduğu için şanslı bence..röpörtaj iyi olmuş,aynı dertten muzdarip olanlara faydalı olur..eline sağlık 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle aynen dediğiniz gibi de olabilirdi tabi, umarım faydalı olabilir yazım. Biz kurtaramadık onu ama en azından çok bilinçli davrandığından şimdi çok müdahale etmiyoruz, geçen sene sınıf birincisiydi hemde :)

      Sil
  10. Sınırlı sürelerde kullansalar bu aletleri iyi olacak.En azından 10 yaş için.Ama maşallah soruları yaşından büyük bir şekilde cevaplamış. Devamlı hareketsiz kalmaları sağlık açısından da zararlı.Tamamen yasaklamak olmaz ama süre kısıtlanmalı küçük çocuklarda bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyledir evet, süre kesinlikle koyulmalı. Şu an kendi tableti var ama benim bilgisayarımı kullanmak istediği zaman süre koyuyorum. Sanırım bu konuda annemin suçu var. Kıyamıyor oğluna

      Sil
  11. Cevaplara bak ya. ^-^ Bu konuyla ilgili farkındalık sağladığın için kalemine sağlık Elif. :)

    YanıtlaSil
  12. 10 yaşındaki bir çocuğa göre oldukça olgun cevaplar. bence de müdahale etmemek en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınırı biraz aşsa da hallediyoruz bir şekilde

      Sil
  13. Röportaj güzel fikirmiş 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Farkındalık oluşturalım dedik

      Sil
  14. ah işte yapacak bişi yok kii :)

    YanıtlaSil
  15. Cevaplar şahane ve oldukça bilinçli kuzum :) Ben de çocuklara elektronik aletleri kullanma konusunda ceza verilmemesinden yanayım ama kontrollü bir şekilde kullanmalarını sağlamak gerek diye düşünüyorum :))

    YanıtlaSil